Ο επιταχυνόμενος ρυθμός του παγκόσμιου «πράσινου» μετασχηματισμού εντείνει την ανάγκη για ταλέντα, σύμφωνα με τη νέα μελέτη του ομίλου ManpowerGroup.
Η μελέτη «πράσινος μετασχηματισμός, με προτεραιότητα τον άνθρωπο» αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για «πράσινες» δεξιότητες υπερβαίνει σημαντικά την προσφορά, καθώς οι εργοδότες αναζητούν εξειδικευμένα ταλέντα για την επίτευξη φιλόδοξων στόχων βιωσιμότητας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα κύρια ευρήματα είναι τα εξής:
«Πρωτοφανής ζήτηση: Το 70% των εργοδοτών προσλαμβάνει επί του παρόντος ή σχεδιάζει να προσλάβει ‘πράσινα’ ταλέντα και άτομα με δεξιότητες βιωσιμότητας, με την υψηλότερη ζήτηση να σημειώνεται στον κλάδο της ενέργειας και των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, στη βιομηχανία και στις κατασκευές, σε operation και logistics θέσεις και στην πληροφορική (30%).
Διεύρυνση του παγκόσμιου χάσματος δεξιοτήτων. Παρά τη ζήτηση, μόνο 1 στους 8 εργαζόμενους διαθέτει σήμερα περισσότερες από μία ‘πράσινες’ δεξιότητες, προκαλώντας εκθετική έλλειψη, καθώς οι εταιρίες ανταγωνίζονται σε ένα πλαίσιο περιορισμένου αριθμού ταλέντων.
Υψηλή ζήτηση σε κλάδους. Ενέργεια και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (81%), πληροφορική (77%), χρηματοοικονομικά & κτηματομεσιτικά (75%), βιομηχανία & κατασκευές (74%) και μεταφορές και εφοδιαστική αλυσίδα (73%), βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα κατάταξης, με τις υψηλότερες προθέσεις εργοδοτών να προσλάβουν ‘πράσινα’ ταλέντα για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας.
Σημαντικά εμπόδια που επιβραδύνουν την πρόοδο. Οι ηγέτες ανέφεραν την εύρεση κατάλληλων υποψηφίων (44%), τη δημιουργία αποτελεσματικών προγραμμάτων επανεκπαίδευσης (39%) και τον προσδιορισμό μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων (36%), ως τα κορυφαία εμπόδια για την υλοποίηση προγραμμάτων ‘πράσινων’ μεταβάσεων.
Σκεπτικισμός για το ανθρώπινο δυναμικό. Ενώ το 70% των υπαλλήλων γραφείου επισημαίνουν ότι είναι έτοιμοι να ‘αγκαλιάσουν’ την ‘πράσινη’ μετάβαση, μόνο το 57% των συνομηλίκων τους εργατοτεχνιτών λένε το ίδιο.
Σημασία της περιβαλλοντικής φήμης για τη Gen Z. Τα τρία τέταρτα (75%) των υποψηφίων της Γενιάς Ζ ερευνούν την ‘πράσινη’ φήμη μιας επιχείρησης και σχεδόν οι μισοί (46%) λένε ότι θα επηρεάσει την πιθανότητα επιλογής ενός συγκεκριμένου εργοδότη.
Χάσμα γενεών. Το 66% της Gen Z και το 64% των Millennials πιστεύουν ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας θα ενισχύσουν την εργασία τους σε σύγκριση με μόλις το 44% των Baby Boomers».
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ